Razdoblje provedbe:
2025. - 2027.
Nositelj projekta
Mreža mladih Hrvatske
Donatori
Impact4Values
Projekt "Mreža mladih za politike za mlade: Jači sektor – kvalitetnije politike" odgovara na ozbiljan manjak odgovornosti institucija i praćenja politika za mlade u Hrvatskoj. Nacionalni program za mlade (NPM) donesen je sa 5 godine i 5 mjeseci kašnjenja, bez stvarnog uključivanja mladih i organizacija civilnog društva, a njegova provedba se ne prati niti evaluira. Savjet za mlade pri Vladi RH nije aktivan, lokalni savjeti često postoje samo formalno, a komunikacija između institucija i organizacija mladih je slaba. To dovodi do nepovjerenja mladih u demokratske procese i nedostatka učinkovitih politika koje odgovaraju na njihove potrebe.
Projekt je započeo s provedbom 01. listopada 2025. te traje 24 mjeseci, odnosno do 30. rujna 2027. godine, a financiran je sredstvima Europske unije u okviru Programa Impact4Values.
Rješenje koje projekt nudi je uspostava neovisnog i participativnog sustava praćenja javnih politika u području mladih, kojim upravlja Mreža mladih Hrvatske (MMH). Na taj način udruge mladih i za mlade dobivaju alate i znanja za praćenje i evaluaciju politika te za zagovaranje promjena, stvarajući pritisak “odozdo” za transparentnije i učinkovitije javne politike. Time se osigurava i stvarno uključivanje mladih u njihovo oblikovanje. Projekt dodatno jača ulogu MMH kao zajedničkog glasa sektora mladih i važnog aktera u zagovaranju pravednih i kvalitetnih politika, u skladu s vrijednostima Europske unije. Kroz provedbu aktivnosti, MMH nastoji ojačati cijeli sektor mladih, učiniti ga povezanijim i utjecajnijim te doprinijeti kvalitetnijim demokratskim procesima u Hrvatskoj.
Ciljevi projekta:
Ključne aktivnosti uključuju:
Očekivani učinci projekta su: ojačani kapaciteti organizacija mladih, povećana transparentnost i odgovornost institucija, veće uključivanje mladih u procese donošenja odluka, te izgradnja snažnijeg i povezanijeg sektora mladih u Hrvatskoj.
Očekivani rezultati projekta:
1. Funkcionalan i održiv watchdog sustav za politike mladih vođen sektorom: Razvijena i primijenjena participativna metodologija; kontinuirano prikupljanje i dijeljenje podataka o provedbi NP-a za mlade.
2. OCD-i mladih sustavno zagovaraju i utječu na lokalne politike: Organizacije koriste watchdog podatke i „Kompas za politike mladih“ kao alat za iniciranje ili poboljšanje lokalnih programa i politika za mlade.
3. Alternativni izvještaj o politikama za mlade potiče institucionalne reakcije: Alternativni izvještaj citiran u javnim savjetovanjima i medijima te služi kao podloga za redefiniranje NPM-a.
4. Javna kampanja stvara pritisak za uključivanje sektora u novi NPM: mladi i šira javnost mobilizirani su kroz kampanju koja stvara pritisak za stvarno uključivanje sektora mladih u izradu novog Nacionalnog programa za mlade.
Ciljne skupine projekta i krajnji korisnici:
Primarne ciljne skupine projekta su Organizacije članice Mreže mladih Hrvatske (77 udruga mladih i za mlade diljem Hrvatske) i mladi koje ove organizacije predstavljaju i uključuju u svoj rad. Sekundarne ciljne skupine su donositelji odluka na nacionalnoj i lokalnoj razini (Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, Vlada RH, jedinice lokalne samouprave) i mediji (kao kanal za širenje poruka i povećanje vidljivosti problematike). Krajnji korisnici projekta su svi mladi u Hrvatskoj koji će imati koristi od poboljšanih politika za mlade i jačanja sektora mladih kroz aktivnosti projekta te šira javnost.

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
_________________________________________________________
Project summary:
The project addresses a serious lack of institutional accountability and systematic monitoring of youth policies in Croatia. The National Youth Program was adopted late, without genuine involvement of young people and civil society organizations, and its implementation is neither monitored nor evaluated. The Government’s Youth Council is inactive, local youth councils often exist only on paper, and communication between institutions and youth organizations is weak. This results in young people’s distrust in democratic processes and the absence of effective policies that respond to their real needs.
The solution offered by the project is the establishment of an independent and participatory monitoring system for youth policies, led by the Croatian Youth Network (MMH). This gives youth organizations the tools and knowledge to monitor and evaluate policies and to advocate for change, creating bottom-up pressure for more transparent and effective public policies. It also ensures the genuine inclusion of young people in shaping these policies. The project further strengthens the role of MMH as the collective voice of the youth sector and a key actor in advocating for fair and high-quality policies, in line with European Union values. Through its activities, MMH aims to empower the entire youth sector, make it more connected and influential, and contribute to stronger democratic processes in Croatia.
Project objectives:
Key activities include:
Expected outcomes of the project are: stronger capacities of youth organizations, increased transparency and accountability of institutions, greater involvement of young people in decision-making processes, and the development of a stronger and more connected youth sector in Croatia.
Expected project results:
1. A functional and sustainable watchdog system for youth policies led by the sector: A participatory methodology developed and applied; continuous collection and sharing of data on the implementation of the National Youth Programme.
2. Youth CSOs systematically advocate for and influence local policies: Organizations use watchdog data and the Compass tool to initiate or improve local youth programmes.
3. The alternative report on youth policies triggers institutional responses: The alternative report is cited in public consultations and media, serving as a basis for redefining the National Youth Programme.
4. A public campaign creates pressure for the sector’s inclusion in the new National Youth Programme: Young people and the wider public are mobilized through the campaign, creating pressure for genuine inclusion of the youth sector in developing the new National Youth Programme.
Target groups and final beneficiaries:
Primary target groups of the project are the member organizations of the Croatian Youth Network (77 youth and youth-focused associations across Croatia) and the young people these organizations represent and actively engage in their work. Secondary target groups include decision-makers at the national and local levels (such as the Ministry of Science, Education and Youth, the Government of the Republic of Croatia, and local self-government units) as well as the media (as a channel for raising awareness and increasing the visibility of youth-related issues). The final beneficiaries of the project are all young people in Croatia, who will benefit from improved youth policies and a strengthened youth sector resulting from the project’s activities, as well as the wider public.

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.