Odgoj i obrazovanje za ljudska prava i demokratsko građanstvo definirano je prema Svjetskom programu za obrazovanje za ljudska prava Ujedinjenih naroda kao “edukacije, treninzi i informacije čiji je cilj izgradnja univerzalne kulture ljudskih prava.” Pritom obrazovanje za ljudska prava ne promiče samo znanje o ljudskim pravima i mehanizme njihove zaštite, već nastoji razviti i vještine koje su potrebne za promociju, primjenu i zaštitu ljudskih prava u svakodnevnim situacijama. Obrazovanje za ljudska prava znači obrazovanje, osposobljavanje, stručno usavršavanje, širenje, informiranje, praktične aktivnosti u kojima polaznici stječu znanja, vještine, opredjeljuju se za vrijednosti, razvijaju vlastite stavove i ponašanja, osnažuju se da doprinesu izgradnji i obrani univerzalne kulture ljudskih prava u društvu, s ciljem promicanja i zaštite ljudskih prava i temeljnih sloboda. Osvrćući se na odgoj i obrazovanje za ljudska prava, organizacije poput Vijeća Europe, Ujedinjenih naroda, UNESCO-a i UNICEF-a, zajedno s nacionalnim agencijama za ljudska prava, izričito sugeriraju da se obrađivanje tematike ljudskih prava uvrsti u školovanje. Odgoj i obrazovanje za ljudska prava usko je povezano s obrazovanjem za demokratsko građanstvo i međusobno se podržavaju, a u Hrvatskoj se većinski provode u sklopu neformalnog obrazovanja. Oni se razlikuju više u usmjerenju i opsegu, nego u ciljevima i praksi. Obrazovanje za demokratsko građanstvo odnosi se ponajprije na demokratska prava i odgovornosti i aktivno sudjelovanje u odnosu na građanske, političke, socijalne, ekonomske, pravne i kulturne sfere društva, dok se obrazovanje za ljudska prava bavi širim spektrom ljudskih prava i temeljnih sloboda u svakom području ljudskog života.
Cijeli trening se temeljio na obrazovnim materijalima Vijeća Europe (Compass, Compasito, Gender Matters, All Different All Equal) te na metodama neformalnog obrazovanja. Trenerice su Monika Pažur (Vijeće Europe), Branimira Penić (MMH) i Valentina Gambiroža Staković (Carpe Diem).
Na treningu, koji se održao u prostoru Kuće ljudskih prava Zagreb, sudjelovalo je 15 osoba koje rade s mladima iz različitih organizacija (unutar i izvan članstva MMH). Po završetku treninga svaki sudionik_ca dobiva potvrdu Vijeća Europe o stečenim znanjima i vještinama, a to su znanje o mehanizmima zaštite ljudskih prava, ulozi Vijeća Europe u zaštiti ljudskih prava, obrazovanim materijalima Vijeća Europe, znanjem o obrazovanju za ljudska prava, metodama rada u području obrazovanja za ljudska prava i zagovaračkim metodama, kao i problematikama mladih u kontekstu ljudskih prava. Osim znanja, sudionici_e stekli_e su iskustvo pripreme i predstavljanja zagovaračke inicijative i pripreme aktivnosti kojom se podržava provedba građanskog odgoja i obrazovanja na lokalnoj razini prema Preduvjetima i preporukama za uvođenje građanskog odgoja i obrazovanje u škole GOOD inicijative. Sudionici_e su tijekom treninga osvjestili_e univerzalnost i nedjeljivost ljudskih prava, lakoću s kojom se ljudska prava mogu ugroziti kao i važnost obrazovanja za ljudska prava. U sklopu obrazovanja za ljudska prava osvijestili_e su važnost lokalnih aktivnosti u radu s mladima. Ulogu Vijeća Europe u obrazovanju za ljudska prava i načine uključivanja u rad Vijeća Europe predstavio je Stefan Manevski, savjetnik za obrazovanje Odjela za mlade Vijeća Europe i Marko Boko, bivši član Savjeta za mlade Vijeća Europe, koji je pobliže objasnio kako funkcioniraju strukture u koje se mladi mogu uključiti.
Nakon treninga slijede „follow-up“ aktivnosti, odnosno aktivnosti koje su sudionici_e planirali_e za provedbu u lokalnim zajednicama. Proces provedbe aktivnosti pratit će trenerice te će sudionici_e imati mentorsku podršku u provedbi aktivnosti do kraja 2020. godine, a sve u cilju podizanja kvalitete lokalnih aktivnosti. Cjelokupni proces će se završiti reflektivnim online sastankom sudionika_a i trenerica kako bismo zaključili proces i planirali buduće aktivnosti i moguće suradnje.